Kävimme tänään toko-kokeessa Jokelassa. Hieman allekirjoittanutta mietitytti lähteä kokeeseen leirin ja haku-kokeen perään mut sit ajattelin vaan et tässä samassa imussa kai se tämäkin menee. Ja menihän se.

 

Luoksepäästävyys: 9 Piste lähti koska nuoli tuomaria

 

Paikalla makaaminen: 9 Viereinen suursnautseri-uros muuten karkasi kesken kaiken meidän päälle! Ruu tuijotti minua eikä huomannut ku tää saakelin uros hyppäsi niskaan, neidillä vaan hampaat vilahti et käy mun päälle. Uros lähti juokseen karkuun ja Ruu jäi paikalle seisomaan ja katsomaan mua et mitäs nyt. Käskin uudestaan maahan ja Ruu putosi niille sijoin siihen. Lopussa taas ryömi mua kohti josta sitten piste lähti. Onneksi Ruu ei pienistä hätkähdä eikä ottanut tilanteesta itseensä.

 

Seuraaminen kytkettynä: 8 Paino

 

Seuraaminen taluttimetta: 8 Paino. Kentällä tuuli joten en kuullut tuomarin ohjeita miten kääntyillä. Me vähän ookailtiin siellä omia.

 

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä: 10

 

Luoksetulo: 9 Hidasti tullessa

 

Seisominen seuraamisen yhteydessä: 7 Jouduin antamaan kaksi käskyä sillä tuomari ei antanut valmistautua liikkeeseen, joten meillä jäi jokaisessa osa-alueessa valmistelut pois. Vedimme koko kokeen koira käskyn alla enkä vapauttanut sitä missään välissä. Tässä kohdin olisi pitänyt aukasta oma turpa ja sanoa tuomarille et ei olla valmiita. Oon varma et Ruu olis jäänyt seisomaan kun olisin tehnyt valmistelevan osuuden silleen miten teen sen aina.

 

Estehyppy: 8 Ruu liikutti etujalkoja ku kävelin viereen

 

Kokonaisvaikutus: 8

 

Pistemäärä yhteensä: 169 ALO1

 

Tuomari Hannele Pörsti