Oon jo eilispäivästä asti ollut ihan fiiliksissä et tänään päästään treenaan! Oli kyllä kiva päästä hallille, nähdä tuttuja ja päästä oikeesti tosi toimiin Ruun kans. Olin niin innoissaan treeneistä et saavuttiin paikalle ensimmäisenä, melkeen puoli tuntia etuajassa. No käytin pikapikaa molemmat koirat metässä ja Ruun kans kaksin halliin. Otettiin semmosta perussettiä pitkästä aikaa, seuraamista kapulaa ja kontaktia. Ruustakin oli kiva tehdä hommia ja näki neidin naamasta et sitä tais hymyilyttää... ;)

Sitten kun varsinaiset treenit alko niin me oltais oltu jo valmiita lopettaan. Sen verta tehokkaana olin tuolla omalla ajalla. Ei kuitenkaan lähdetty vaan jäätiin tekeen töitä. Ohjaajien katsoessa käytiin läpi kontaktia, perusasento ja luoksepäästävyys ja sit seuraamaan lähtö.

Luoksepäästävyys sujui ensimmäistä kertaa meillä niin ku ohjekirjassa! Ohjaaja sai kulkea ja kävellä ihan siitä meidän ohi eikä Ruu kertaakaan edes vilkaissut ohjaajaa! Siis mitäh?? Vissiin tämä tauko oli antanut joitain uusia ajatuksia neidille! Yleensähän tämä on ollut semmosta sählinkiä meillä, Ruu hyppii ja pyrkii ohjaajan syliin tai sit mun on pitäny syöttää sille niin paljon nakkia et se ei oo muuta huomannu. No nyt se vaan istu ja tuijotti siinä sivulla ja minä sain silleen rauhassa palkata niin ku muutkin! Vähä mahtavaa.

Seuraaminen suju meidän osalta sitten ohjaajan silmän alla vähän heikommin. Ruu kun oli parhaan intonsa tarjonnut mulle ennen treenien alkua. Ruu teki silleen et kun annoin sille käskyn seuraa ja lähdimme liikkeelle niin sen kontakti tipahti heti ja minä sain nypätä remmistä. Saimmekin sitten vinkkejä reenata pelkästään lähtöä. Tehtiin sitä silleen et sanoin ihan normaalisti käskyn seuraa ja sit otin niin hitaan askeleen ku ikinä pystyin. Ruu oli et WTF emäntä eikä puottanut katsetta. Se oli ihan ihmeissään et tääh, voiko tätä näinki tehä. Välillä otin sit sillen et käsky seuraa enkä liikkunukkaan. Kontakti pysy ---> palkka ja sit se hidas askel, taas pysy kontakti --->palkka ja vapaa.

Loppuun vielä vauhdikas luoksetulo ja tämän päivän treeni oli tehty. Jotenki tuntuu et tarvittais nyt kyllä ihan yksityisapua vähän tuon tottiksen kans. Liikkeet Ruu osaa mut ne se tekee hieman liian mekaanisesti ja ilman viettiä. En jotenki saa sitä syttyyn tarpeeksi. Palkkasin tänään makkarallakin silleen et se pitäis eka saalistaa ja välillä taas patukalla. Patukasta taistelusta Ruu kyllä tykkää mutta jotenkin oon ite vähän hakusalla sen viettien avulla koulutuksen kans et saa itestä ja koirasta irti oikein mitään. Se on niin niin hienon näköstä kun koira tekee korkeassa vietissä hommia ja siihen haluaisin itsekin päästä. En vaan osaa. :/

Ai niin, oon ilmottautunut Ruun kans haku-leirille. Vielä ei tosin tiedä mahdutaanko mukaan mutta yritetty ainakin on. Leiri kestäisi kolme päivää ja haku-kouluttajana on Jouni Lihavainen. Toivottavasti päästään mukaan! Tuommonen kolmen päivän "tehohoito" tekis oikein hyvää meidän treeneille.